donderdag 21 juli 2016

Zebra's komen nooit alleen


Een zebra overload vandaag. Want zebra's komen nooit alleen...De aanleiding is een kleine zebra fan, de dochter van een vriendin. Toen ik deze stof bij Stoffenelf zag, moest ik direct aan haar denken. Ik hoefde niet lang te denken en gooide het in de virtuele winkelmand. Met het plan er een verjaardagscadeau van te maken.

Zebra overload today. After all zebra's never come alone. I found out a little girl is a big zebra lover. She is the daughter of a good friend of mine. So when I stumbled on this fabric I immediately thought of her and decided to sew her a little birthday gift.


To continue in English please scroll down

Een racerback jurk is het geworden, dat past wel bij de stoere lieve meid. Zebra's aan de voorkant, roze aan de achterkant. Er was wel erg veel stof over, dus ik knipte vrolijk door. En maakte er ook nog twee voor mijn meiden. 


Het patroon is de Whitney van Farbenmix. Hier al een keer eerder gebruikt. De hals en armen zijn afgewerkt met elastische biais. Dat werkt echt super snel! Maar is toch nog best lastig zo langs de rondingen. Helaas is het ook iets gaan trekken (en na wassen nog iets extra). Een volgende keer gebruik ik misschien toch gewoon boordstof.


Helaas geen foto's van de drie meiden samen in hun jurkjes. Eén van de jurkjes is namelijk op verjaardagspost gegaan. Maar mijn meiden zijn dol op twinning. Als de één besluit de zebra jurk te dragen dan volgt de ander al gauw. Zebra's komen nooit alleen tenslotte...

Patroon: Whitney Farbenmix
Stof:  Zebra tricot bij Stoffenelf


ENGLISH

I made a racerback dress for her, it definitely suits her sporty character. Zebra's for the front and pink for the back. When I realised that there was a lot of unused zebra fabric, I happily continued cutting. So now there are three girls with zebra dresses.


Unfortunately there are no pictures of all three of them together. But my girls love twinning so whenever one of them decides to wear the zebra dress the other usually follows. After all zebra's never come alone....


Pattern: Whitney by Farbenmix
Fabric: Zebra jersey at Stoffenelf

8 opmerkingen: